Gaziantep’in Önde Gelen Bestecileri: 4

SUYA DAMLALARK/FEVZİ GÜNENÇ Gaziantep’in Önde Gelen Bestecileri: 4 KAYA ÖZTAŞ (BESTECİ/Yazar) Gaziantep'te doğdu. İlk ve orta öğrenimini aynı kentte yaparak, Ticaret lisesini ve Öğretmen Okulunu bitirdi. Daha sonra Ankara G.E.E. Fransız Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olarak Ordu Lisesi Fransızca öğretmenliğine atandı. Askerliğini İstanbul Yıldız Harb Akademileri'nde tercüman olarak yaptıktan sonra Nizip ve Gaziantep liselerine atandı.1967 yılında İlgaz Dergisi'nin açtığı şiir yarışmasında "Ant" adlı şiiriyle Türkiye Şiir Birinciliği ödülünü kazandı. Aynı yıl Avrupa Konseyi sınavlarını kazanarak Belçika'da Üniversite Libre de Bruxelles'de Fransızca öğrenimini tamamladı ve Fransız Milli Eğitim Bakanlığı'nın tüm dünyada Fransızca öğretmenliği hakkını veren Brevet d'aptitude a I' enseignement de français diplomasını aldı. Yurda döndükten sonra Eğitim Fakültesi sınavlarını kazanarak üniversiteye intisap etti ve 1984 yılına kadar bu fakültede öğretim elemanı olarak görev yaptı. Aynı zamanda Eğitim Fakültesini de bitirerek Türkçede Dil Yanlışları üzerine master yaptı. 1979 yılında Kültür Bakanlığı'nın açtığı yarışmada" Zor Günler" adlı romanı üçüncülük ödülünü kazandı. Ortaokul yıllarından beri birlikte yürüttüğü Edebiyat ve Müzik çalışmalarında, emekliliğe kadar geçen sürede, Edebiyat ağır bastı ve bu arada 40' ı aşkın çeşitli dallarda kitabı yayınlandı. Emekli olduktan sonra daha bir ağırlık kazanan müzik çalışmalarında bir çok bestesi TRT repertuarına alındı, Ankara ve Ankara dışında bir çok TSM korosunun şefliğini yaptı. Bu arada Hicaz ve Nihavend makamlarından oluşan 14 bestesi bir kitapçıkta yayınlandı. Tüm eserlerin güfte ve bestesi kendisine aittir. Halen Ankara'da üç koronun şefliğini yapmaktadır. M.ALİ CELİKBAŞ (BESTECİ)1924 yılında Gaziantep'te doğdu. 1942 yılında Gaziantep lisesinden mezun oldu. Vatani görevini Yedek Subay olarak Ardahan'da yaptı. Lise öğrenimi sırasında müzik öğretmeni Ferit Ginol ile başlayan müzik yaşamı, askerlik dönüşünde Dr. Cemil Özbal gurubuna katılarak devam etti. Burada Türk Musikisini derinlemesine incelemeye başladı.1952 yılında" Gaziantep Türk Musikisi Demeği"nin kuruluşunda yer aldı. Burada konservatuar eğitimine benzer çalışmalar yaparak dersler verdi, şeflik yaptı. 1952 yılında Sezer Bozarslan ile evlendi. Tülin, Esin ve Lale adlarında üç kızı, Özge Sinanoğlu ve Sezer İdil adlarında iki torunu oldu. Gaziantep Tekel Başmüdürlüğünden 1968 yılında Erzurum'a 1970 yılında Zonguldak Tekel Başmüdürlüklerine atandı. Görev yaptığı her yerde şeflik ve hocalık yaparak Türk Musikisine hizmet verdi. 1978 yılında İstanbul'da vefat etti, Üsküdar Musikisi cemiyetinde Tambur sanatçısı olan eşi Sezer Çelikbaş'ın başvurusu ile 10 adet eseri TRT Repertuarına alındı. NECDET YAŞAR (BESTECİ) Necdet Yaşar 1930’da Gaziantep'in Nizip İlçesinde doğdu. İlkokulu Nizip'te, Ortaokul ve Liseyi Gaziantep'te okudu. Yükseköğrenimini İstanbul'da İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesinde yaptı. Musikiye bağlama çalarak başladı. İstanbul'a geldikten sonra tambura ilgi duydu. Bu ilgi daha sonra tutkuya dönüştü. Öğrencilik yıllarında Nevzat Atlığ yönetimindeki Üniversite korosuna katıldı. 1953’te İstanbul Radyosuna girdi. 1953-1980 arasında İstanbul Radyosunda görev yaptı ve Mesut Cemil'in yönettiği Klasik Koroda Tambur çaldı. 1958’de Münir Nurettin Selçuk yönetimindeki İstanbul Belediye Konservatuvarı İcra Heyetine Tamburi olarak girdi. 1976 - 1983 yılları arasında İstanbul Devlet Klasik Türk Müziği korosunda görev yaptı. 1988’de sanat yönetmenliğini üstlendiği Kültür Bakanlığı İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğunu kurdu. Amerika, Kanada, İngiltere, Fransa, Hollanda, Belçika, Finlandiya, Güney Kore, İsrail gibi ülkelerde sayısız konser ve resitale katıldı. Aralıklı olarak iki yıl ABD'de Seattle'daki Washinton Üniversitesinde Tambur dersleri verdi. Türk Musikisinin makam, perde ve usul sistemini öğretti. 1972’de Toronto, 1981'de Seul, 1982'de Columbia ye Durham Üniversitesinde, 1983'te New York'ta Columbia Üniversitesinde, 1988'de Hong Kong'da düzenlenen uluslar arası müzikoloji kongrelerine davet edildi. Büyük musiki otoritelerinin takdirini kazandı. "Necdet Yaşar Ensemble" adı altında bir musiki topluluğu kurdu. Bu topluluk yurt içinde ve dışında pek çok konser verdi. Necdet Yaşar, diğer sazlara göre ses hacmi düşük olan Tamburdan yüksek bir ses verimi alabilmek amacıyla, daha kuvvetli mızrap vuruşları geliştirmiş, sol el kıvraklığını mızrap vuruş şiddetiyle bütünleştirmiştir. Yaşar "Taksim" denilen doğaçlamaya dayalı musiki şeklinin çok başarılı bir yorumcusudur. Tamburi Cemil Bey ve oğlu Mesut Cemil'le günümüze kadar gelen yeni Tambur üslubunun 1950'den sonra en başarılı temsilcisi, Türk musikisinin makam, perde, ve aralıkları konusunda da en bilgili ve hassas icracılarındandır.    

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Fevzi Günenç Arşivi